4 Mayıs 2017 Perşembe

Gün Bizim Günümüz - Ne Duruyorsun, Kutlasana !!!



Selamlar,

Uzun bir aradan sonra buraya bir şeyler karalayınca özlediğimi fark ettim. İş güç, çoluk çocuk derken vakit bulamıyor insan. Ne yazmaya ne okumaya. Aslında bu aralar çok  okuyorum ama okuduklarım hep bir bilimsel hep bir deneysel. İnanın elime çayımı alıp (ya da sağlıksız içeceklerimi) saatlerce romanların içine hapsolmak istiyorum. Ya da daha gerçekçisi saatlerce uyumak... Neyse çok uzattım aslında bugünkü yazma sebebim bu değildi, hemen konuya giriş yapıyorum.

Bildiğiniz üzere -bilmeyenler için de yeni bir bilgi olsun- ebelik bölümünde akademisyenim. Ve biz ebeler için bugün çok anlamlı bir gün; 5 Mayıs Dünya Ebeler Günü 💛 Eminim ki çoğunuz daha önce duymadınız. Ebelerin de mi günü varmış diyorsunuz. Ama demeyin öyle, tabi ki var. Biz de bir meslek grubuyuz. Hatta belki de hayatınızın en önemli noktasına tanıklık edip size yardımcı olacak meslek profesyonelleriyiz. Dolayısıyla biz de 365 günden bir günü ödünç alıp kendimizi şımartıyoruz işte, çok görmeyin bize. Varsa çevrenizde bu anlamlı mesleği icra eden arkadaşlarınız, yakınlarınız kutlayın günlerini, mutlu edin onları 😏

Hazır konu ebelikten açılmışken küçük bir noktaya da değinmek istiyorum. Lütfen herkes kendi mesleğini icra etsin. Bizim alanımızla ilgili meslekler üretip bunun üzerinden kazanç sağlamaya çalışılmasın. Etrafımız yığınla sağlıkçı bile olmayan sağlıkçılık oynayan insanlarla doldu. İnsan hayatı gibi hassas bir konu söz konusuyken insanların bu derece cesaretli olmaları beni şok ediyor. Bir yanda 4 yılda eğitimini tamamlayıp mesleğini icra etmeye çalışanlar diğer yanda sağlık alanından olabildiğince uzak alanlarda lisans eğitimi alıp ya da daha kötüsü lisans eğitimi bile almamış sadece birkaç aylık kurslara gidip aldıkları sertifikalarıyla başkalarının mesleklerini icra etmeye çalışanlar... Aradaki fark bu kadar uçuk iken niye hala giderek çoğalıyor bu ironik durum... Sanırım oturup kendimizi sorgulamamız lazım. Mesleğimize yeterince sahip çıkamıyoruz demekki...

Velhasılı bu kadar sitem dolu bir paragraftan sonra artık kapanışa geçiyorum. Pozitif modumu açıyorum tekrardan 😊 Tüm ebelerin gününü şimdiden kutlar, nice nice seneler de sağlıcakla kutlamalarını dilerim. Mesleğimizi hakkıyla icra edebildiğimiz güzel günler görmemiz dileğiyle,

Sevgiler,
Tuba



       
Photo 4.05.2017 18 01 57.jpg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya bırakabilirsiniz :)