30 Mayıs 2015 Cumartesi

İlk 3 Aylık Hamilelik Günlüğüm :) 1. Trimester

Selamlar, 

  Blog yazmaya geç başladığım için gebeliğimin 16. haftasına kadar olan dönemimi bir çırpıda anlatmaya çalışayım dedim. Umarım sıkmadan bunu becerebilirim. 

  Bir bayanın hayalini kurduğu şeyler vardır ; sevdiği adamla evlenmek ve çocuk sahibi olmak.. Tabi bunların dışında da hayaller kurarız ama çoğunlukla biz kadınların ortak hayalleri böyle :) İşte hamile olduğumu öğrenmem hayallerimin gerçekleşmeye başladığını ve daha çok şükretmem gerektiğini farketmeme sebep oldu. Buraya oturup saatlerce yazsam da size o an ki duygularımı, heyecanımı, şaşkınlığımı anlatamam. Tekrar tekrar söylüyorum Rabb'im isteyen herkese nasip etsin inşaAllah.  

  13 Şubat 2015 Cuma günü öğrendik bebeğimizin olacağını. Ve 14 Şubat günü oturduğumuz semte yakın hastaneleri aramaya başladık, kesin öğrenmek istiyorduk. Çok şükür ki müsait bir kadın doğumcu bulduk ve muayene sonrası susam tanemin kesesini görebildik :) 

  
  O gün tabir-i caizse dünyalar benim olmuştu... Halbuki sadece keseyi görmüştük, düşünsenize içinizdeki belkide 7 mm lik bir kese sizi ne kadar mutlu edebilir ki... Ama eğer içinde bir susam tanesinin hayata tutunmaya çalıştığını biliyorsanız durum farklı :) Doktordan çıktıktan sonra gördüğüm herkese bir çocuğumuz olacağını söyleme isteği vardı içimde, ha tabi öyle bir şey yapmadım :) Yakın çevremizle paylaştık hemen, inanın duyan herkesin verdiği tepki ayrı bir sevinç oluyor sizin için...

  Artık bu süreçten sonra bebeğimizin embriyo halini görmek için beklemeye başladık. 6 haftalıktan önce görülemiyor. Tabi kalp atışı da o zamana başlamış ve ultrasonda görülebilir durumda oluyor. Bu süreç baya heyecanlı bir bekleyiş oluyor çünkü embriyo başarılı olup tutunabilecek mi ve kalp atışı oluşabilecek mi belli olduğu dönem bu. Bu arada ben de ailemin yanına gittim 4-5 günlüğüne, onları görmek istedim. 3 Mart 2015 Salı günü yani 6 hafta 5 günlükken randevum vardı devlet hastanesinde. Annemle gittik, ilk kez bebeğimi görmeye annemle gittim onun da yeri ayrıdır bende :) Çok şükür sağlıklıydı, kalbi pıt pıt ve çılgınca hızlı atıyordu, kerata annesini görünce heyecanlanmıştı belli ;)  



   Tam olarak anne adayı olduğuma inanmıştım artık. Tüm tebrik ve hediyeleri gönül rahatlığıyla kabul edebilirdim ;) Bu arada gebeliğe 55 kilo ile başladım. Bakalım ilerleyen dönemlerde ne kadar obur  olabileceğim :) 
  Her şey asıl şimdi başlıyordu. Gebelik bu zorlu bir süreç. Mutluluktan ölseniz de zorluğunu değiştirmiyor. Bulantılar, kusmalar, baş dönmeleri, aşırı yorgunluk hissi, sürekli uyuma isteği... Daha da uzatılabilir bu semptomlar. Anınız anınıza uymamaya başlıyor. Bir iyisiniz bir kötü. Şimdi ben kendime çok zorlu bir 1.trimester (hamileliğin ilk 3 aylık dönemi) geçirdiğimi söyleyemem. Yaşamasam da meslek icabı bunları fazlasıyla deneyimleyen gebe gördüm yani az çok zorluğunu biliyorum...
  Allah'a şükür bulantı-kusmam yoktu, sadece çok aç kalırsam bulantı yaşıyordum ama bir şeyler yediğimde geçiyordu hemen. Çabuk yoruluyordum ve sürekli uyumak istiyordum ki zaten uykuyu seven bir insanım, biraz da işime gelmişti bu :) Bir de mide yanması şikayetim iyice fazlalaştı. Öncesinde zaten reflüm vardı, gebelikle arttı.Ama iyiki gaviscon var ve gebelikte kullanılabiliyor. Bu şekilde ona da katlanmış oluyorum. Bunların dışında bende bir sıkıntı oluşturmadı şükür. 

  Bu ilk 3 ay bebek gelişimi için en önemli dönem denilebilir. Organ yapımının tamamlandığı ve düşük tehditinin en fazla olduğu dönem. Bu sebeple dikkatli olmak lazım. Artık doktorunuza danışmadan hiçbir ilacı kafanıza göre alamazsınız. Ağır kaldırmamalı, dinlenmeye ve beslenmenize eskisinden daha çok dikkat etmelisiniz.Zaten etrafınızdaki insanlar gebe olduğunuzdan dolayı size ayrı bir yaklaşıyor, ee azcık da şımartılalım dimi ;) 

  6 hafta 4 günlükken hastaneye gittiğimde kan ve idrardan bir sürü tahlil bakıldı. Beta-hcg (gebelik hormonu), kan grubu, kan değerleri, bulaşıcı hastalıklar(eliza testi), tsh (tiroid hormonu) değeri ve idrardaki maddeler derken baştan ayağa kontrol edilmiş oluyorsunuz. Tiroid hormonum az çalıştığı için (yani hipotiroidi hastasıyım) önceden kullandığım tiroid ilacımın değeri yükseltildi ve aylık olarak dahiliyeye de gitmem gerektiği söylendi. Bu arada folik asit ilacı veriliyor hamilelere. Çünkü folik asit bu dönemde bebeğin beyin gelişimi için önemli olan bir madde. Aslına bakarsanız hamilelik düşünen bir bayanın hamile kalmadan en az 2-3 ay öncesinden folik asit içmeye başlaması en makbuludur. Ben öyle yapmıştım ki bu testlerin sonucunda folik asit değerim baya yüksek çıkınca doktor gerek kalmadığını ve vitamin ilacına başlamam gerektiğini söyledi. O günden beri de decavit içiyorum... 

  Böyle böyle derken 16 haftalık dönemimi bitirmiş oldum. Yaklaşık 2 kilo aldım bu dönemde (57-57,5 kilo arasıydım). Karnım da yavaş yavaş kendini belli etmeye başlamıştı. Özellikle akşam yemeğini yediğim zaman iyice şişen bir göbek mevcut oluyordu :) Sonra 17. haftaya kadar hiç doktora gitmedim. Zaten bir sıkıntınız yoksa ilk dönemlerde o kadar sık doktora gitmenize gerek olmuyor. Haftanız ilerledikçe kontrolleriniz sıklaşıyor.... Velhasıl bu dönemi atlattığınızda gebeliğin en önemli kısmını tamamlamış gibi hissediyorsunuz. Zaten 4. ayla beraber ayrı bir enerjik hissetmeye başlıyorsunuz. Ben de ilk trimester halleri böyleydi işte. Umarım tüm anne adayları çok rahat geçirebilir bu dönemleri...     

  Biraz uzun oldu ama 3 aylık dönem anca bu kadar özet geçilebiliyor :) 
Benimle kendi tecrübelerinizi, sıkıntılarınızı paylaşırsanız çok sevinirim. Bir daha ki yazıda görüşmek üzere...     

Kendinize iyi bakın, 
Tuba


İnstagram hesabım : https://instagram.com/tubiiik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya bırakabilirsiniz :)